Thursday, July 9, 2009


Assalamualaikum

For start, nak la bercerita ckit pasal kehidupan kat KL nie sementara kuliah n siment tak bertimbun lagi....awal2 sem nie memang busan ckit, utk mengisi masa terluang nie, aku pun pegi la midvalley naik motosikal second hand EX5 ACJ 7752 dengan niat suci nak beli pencuci muka (mentolethum charcoal)....kat sana ramai sgt orang, sambil2 jalan sambil2 tengok gelagat manusia KL....aduih manyak sedei, banyak yang da lupa agama n asal usul sendirik.Pakaian usah diroyak la,tersembul sana sini, pergaulan pun tak nampak batasnya...harap2 diorang sedar cecepat...masa aku tengah jalan2 tetiba terserempak dengan sorang mamat nie...huihhhh, segak menawan, berkemeja, berkasut litup....macam kenal jerk(ada aku kesah)...memang aku kenal...dulu masa aku second year kami penah berjumpak n baik la jgak (dia junior aku masa kat sekolah menengah)...tapi aku pelik sikit...pasaipa kali nie dia buat muka dek jer kat aku...padahal jln berselisih bahu tadi....slidik punya slidik (ala2 mami penang)...hmmm rupanya dtg ngan awek...memang tak bermoral n bermotif langsung...ye la, tak logik benor dia tak leh cam aku sedangkan muka aku nie tak makan dek usia katenyer...mula2 aku pikir dia mungkin tak sedar,,,tapi bila 2 3 kali kami terserempak kat midvalley tuh....memang dia tak tegur...naik hangin satu badan aku nie.......aku ada jgak cuba nak senyum...dia mengelak muka dari btentang mata ngan aku....tapi takpa...kali nie aku maapkan...mungkin salah aku jgak tak tegur dia dulu.....tak kisah la hg nak kuar ngan sapa...tapi bila sampai dah wat tak kenal ngan sahabat lama...sorryy to say...memang hangsuang (jgn guna perkataan ini kerana ia bermaksud tak baik)...untuk mengubat hati yg lara....aku terus gigih pergi cari watson sambil berlari-lari anak untuk menunaikan niat suci tadi....(dalam nada terkejut dan menjerit dalam hati)...ya ampun ada sale kat watson...cari punya cari, terserempak dengan menda yg aku nak beli tu, harga pun mughah after less...tinggal RM 9.8 jerk...apa lagi grab je la....tengok, di setiap kesusahan sebenarnya ada hikmah disebaliknya...walaupun journey aku kat Mid hari tu ada kemeluatan ckit, akhirnya its end with full of blast(coz life is blast)...yahoo....dapat pencuci muka dgn harga murah 3x...akhir kata...renung2 dan selamat beramal.

0 comments: